Fortsätter tygrensningen

Tycker väl att det snart ska börja bli tomt på hyllorna.....,men nej, inte ännu.
Av ett ganska tunt collegetyg blev det en jacka till mig och en kjol till Hanna...och där finns mer kvar!
 
 
Sydde garneringssömmar med covern, och det blev väl sådär. Undrar om jag någonsin blir bästis med den. Såg i en grupp att just den modellen jag har, har haft en del problem även om många är väldigt nöjda med den.
 
 
En liten bit svart enkelt bomullstyg blev en liten skjorta. Använde knytskjortsmönstret som jag gjorde till den vita skjortan och ändrade det lite.
 
 
En bit quiltat mönstertryckt tyg blev en liten väst. Fodrade med blått vanligt foder och tryckknappar fram. Kan kanske vara bra svala morgnar i höst.
 
 
Den här kjolen blev inte riktigt som jag tänkte. Många rader resårtråd och kantade med overlocken. det var meningen att den skulle bli lite vågig i fållen......men inte sådär.
 
En väst i röd fuskmocka. Kantade med polkagrisband och även på fickorna, lite fint blev det om man inte tittar för noga!
Det finns en bit kvar så nu ska jag försöka få det till en jacka i jeansjackemodell till mig. får se hur det går, måste ändra lite i mönstret så den inte är så tajt och göra sidfickor och eventuellt förlänga den lite.
 
Men först får jag nog mysa lite med Zest för hon ser olycklig ut och förväntar sig nog åska.
 
Ha en underbar söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Eva

Jag har sytt mina egna kläder i många år, och även ibland till mina vänner. Har ingen utbildning i detta, men önskar nog att jag hade det, för man behöver ju inte uppfinna hjulet fler gånger och det finns så mycket kunskap hos många. Gillar att lära mig nytt och prova på nya saker. Att sy ger en omväxlande utmaningar mest hela tiden. Med olika material, olika modeller, andra symaskiner, till andra människor, ....massor av nytt att prova! Försöker ibland göra mönster, verkligen inte helt lätt. Har nog sytt det mesta, inte strumpor dock, och en del blir helt okej annat inte så bra. Skulle så gärna vilja ha en ny symaskin med bättre matning för min stampar vid motstånd och då blir stygnen olika långa och det är inte snyggt, men det blir väl en ny någon solig dag.




RSS 2.0